Live the sweet life with STEVIA ASMAK


 


Ibu mengandung ni memang berisiko tinggi!

.

Sebelum mengandung makan je apa nak makan, tapi bila dah kahwin dan mengandung memang takut sangat nak makan manis. Bukan apa, time datang check up nurse awal-awal dah takutkan nurse kata ibu mengandung ni mudah nak dapat kencing manis. Kata nurse lagi, kalau masa bujang takde kencing manis jangan ingat time mengandung pun tak boleh dapat kencing manis.

.

Saya pun cuak la bila dengar, memang jaga makan dari awal mengandung sampai la sekarang dah 32 week. Alhamdulillah, time minum air gula haritu paras gula okay. Saya nak ingatkan ibu-ibu kat luar sana, jaga la kesihatan sebab badan kita ni nak guna lama. Memang la ajal maut tu di tangan Tuhan tapi sebaiknya kita usaha dan ikhtiar untuk menjaga kesihatan badan. Kan lebih baik tu, tak gitu?

.

Benda baik ni eloklah kalau kita share dengan semua orang kan, supaya kita sama-sama dapat manfaatnya. Mesti ramai yang nak tahu macam mana saya jaga pemakanan supaya terhindar dari kencing manis kan? Gula putih memang saya tak ambil langsung sebab saya takut dengan kandungan gula dalam darah tinggi. Saya sentiasa amalkan Stevia by Asmak. Alhamdulillah, paras gula dalam badan terkawal.

.

Time datang check up ke klinik pun dah tak perlu risau sebab dah tahu memang paras gula tak tinggi. Hehe. Terima kasih Stevia Asmak!

.

#CWSteviaAsmak

Comments

Popular posts from this blog

Seronoknya dapat makan seafood 😋

Adik kembung perut